(Z)Űrkaland - Easter eggek és Érdekességek
Hamarosan véget ér a 2021-es év, zárásképp én pedig egy halom érdekességet szeretnék veletek megosztani az egyik legfrissebb, ám a közönség számára nem elérhető pályámról, a (Z)űrkalandról.
Kissé furcsán hathat, hogy az első poszt egy olyan alkotásról szól, melyet megrendelésre készítettem, így számotokra nem is tölthető le. Érdemes viszont tudni azt, hogy az én szívemben ez a pálya különleges helyet foglal el, mert bár egyszerű és könnyed, mégis szerintem az egyik legkiforrottabb, technikailag és játékmenetben talán a legjobb alkotásom. Ha még nem láttad volna a pályáról szóló végigjátszást, elsőként érdemes azt megtekintened.
Az első érdekesség a készítőkhöz, azaz hozzám és Sáskához köthető. A felvezetés során látható egy jelenet, melyben a főszereplő barátnőjét elrabolják az idegenek. Itt, ha a játékos nem követi az utasításokat, hanem megpróbál körbenézni, akkor könnyedén felfedezhet két karakterfejet, melyek minket ábrázolnak.
Miután a játékos kiszabadul a fogságból, lehetősége van megtekinteni a további cellákat is. Egyik ilyenben lapul meg Rocket és Groot, akik a Galaxis Őrzői című, nagysikerű Marvel filmből lehetnek ismerősek. Elsőként a bébi Groot gondolata fogalmazódott meg bennem, avagy: "Milyen király is lenne egy mini modellel rendelkező Groot figurát elrejteni valahol".
Mikor megtalálja, majd felveszi a játékos az űrruhát, egy furcsa hang jelzi a sisakba épített mesterséges intelligencia bekapcsolását. Ez az effekt nem más, mint a Playstation 2 konzol töltőképernyőjének hangja, visszafele lejátszva. Mindez igazából a gyerekkoromat meghatározó játékgép iránti tiszteletem miatt került be a pályára.
A harmadik, alaplapgyűjtögetős szigeten található épület hátsó falánál egy fej, történetesen Csabusáé. Csabi egy tesztelője volt a pályának, aki minden keresgélős feladatnál az épületek hátulsó részén próbálta meg felkutatni a gyűjtögetnivalókat, sikertelenül. A tesztelés folyamatát egy képernyőmegosztó programon keresztül végigkövettem, és számomra annyira megmaradt ez a humoros pillanat, hogy egy rejtett utalásként mindezt eldugtam az egyik épület mögött.
A pályán több helyen is megtalálható fegyver, ezzel biztosítva, hogy a játékos mindenképp hozzájusson a harci rész megkezdése előtt. Ha megnézzük a puska leírását, akkor leolvasható annak típusa, avagy X3N0M0RPH. Ez pedig utalás a klasszikus Alien filmekből ismerős Xenomorph idegen fajra.
Az egyik szigeten egy harc veszi kezdetét a főszereplő és különböző típusú robotok között. Ezeknek a lényeknek a megnevezései mind egy ismert, vagy épp kevésbé ismert videojáték konzolra utalnak. Található itt 3DO, Pippin, Wii és Snes is.
A fent említett feladat után a játékosnak meg kell szerelnie a cipőjét a javítókristályok segítségével. Utóbbi tárgyakkal kapcsolatos a számomra legjobb poén a pályán, mely valójában nem egy easter egg, szimplán egy kis mókázás. Mindez nem lenne más, mintsem hogy a javítókristályokkal nem csak a rakétacipőt lehet megjavítani, hanem a főszereplő meg tudja azt enni is, így képes önmagát regenerálni.
Az erre a szigetre jutó kikacsintások száma viszont még nem áll meg itt, ugyanis az itt található gyártósorok egyikén egy romokban lévő robot található. Ő pedig nem más, mint a Bastion nevű karakter az Overwatch című játékból.
A játékos elejt egy mondatot a kalandpálya során, amely így hangzik: "Rossz előérzetem támadt...". Ez egy Star Wars kikacsintás, ugyanis ez a mondat a filmfranchise egyik kevésbé ismert, de annál többször felhasznált szállóigéje.
A pálya fontos játékeleme, hogy fel kell tölteni a rakétacipőket az induláshoz. Ezeknél díszítőelemként megjelenik egy szürke blokk, mely az energiát biztosítja a töltőpadnak. Ennek a szerkezetnek a neve Mr. Fusion, mely a Vissza a Jövőbe című filmek mindegyikében feltűnik.
Az egyik dokkoló hajót egy kék szemű róka vezeti. Mindez természetesen nem véletlen, ezzel a jószággal egy korábbi pályámra szerettem volna visszautalni, a szintén ZsDavnak készített Az elfeledett sziget című alkotásra. Ott a főszereplő hű segédje Effi, a kék szemű róka.
Végezetül következzen egy igencsak rendhagyó, de talán annál különlegesebb érdekesség. Ennek a pályának a kiadott verziója előtt Sáskával elkezdünk egy korábbi, még 1.15.2-ben készülő változatot. Szerettük volna időben befejezni a projektet, így még az 1.16 akkori közelgő megjelenése előtt belevágtunk a pályaépítésbe, viszont meglévő tervek, kidolgozott rejtvények nélkül. Ennek megfelelően elég pocsék is lett a végeredmény, az első szigettel készültünk el, de éreztem, hogy ez így nem mehet tovább. Végül emiatt leállítottam a fejlesztést. Megfelelő tervezés után, az addigra újonnan megjelent játékverzióban kezdünk neki a pálya újbóli kidolgozásának. Az első verzióban szintén megjelenik Zigni, akit hasonlóan be kell zárnia a főszereplőnek egy zárkába, ám ezen túl nincs nagy hasonlóság a végleges verzióval.
Köszönöm szépen, ha elolvastad a posztom, remélem érdekesnek találtad a benne felsorakoztatott easter eggeket és utalásokat.